piątek, 1 stycznia 2016

Zielone naleśniki

Zielone naleśniki z łososiem to moja Sylwestrowa propozycja. 
Dziś w nocy przywitaliśmy Nowy Rok. Ja zamierzam spędzić go aktywnie, pod hasłem "FIT", a Wy ? Mam nadzieję, że dotrzymacie mi kroku!


Składniki na ciasto:
  • pęczek natki pietruszki
  • 2 garście szpinaku
  • 2 łyżki oliwy
  • 2 jaja
  • 110 g mąki orkiszowej
  • 300 ml mleka 1,5% tł.
  • szczypta soli


Składniki na farsz:
  • 200 g łososia (pieczony lub wędzony)
  • pomidorki koktajlowe
  • papryka czerwona
  • cebula
  • kiełki brokuła
  • roszponka lub rukola
  • sos jogurtowy z czosnkiem, ziołami, solą i pieprzem.

Przygotowanie:
Natkę pietruszki oraz świeże liście szpinaku umieścić w blenderze i polać oliwą. Wszystko zmiksować na gładką masę. Składniki można również drobno posiekać natomiast nie da to takiego efektu (co widać po bladziutkich naleśnikach po lewej). Do miski przesiać mąkę orkiszową (dodać również zdrowe "resztki", które zostaną w sitku), dodać sól, jaja i mleko. Wszystko dokładnie wymieszać i na koniec dodać do ciasta zielone dodatki z blendera. Smażyć naleśniki na rozgrzanej patelni.
Każdy naleśnik polać równomiernie sosem jogurtowo-czosnkowym, ułożyć pokrojonego w cienkie plastry łososia i warzywa. Każdego naleśnika dokładnie zawinąć - można związać je szczypiorkiem.





2 komentarze:

  1. wyglądają przepysznie! od jakiegoś czasu już myślę nad blenderem, chyba w końcu czas się zdecydować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie! Każdy pretekst do zakupów jest dobry, zwłaszcza, że szykuje się więcej przepisów z jego użyciem ;-)

      Usuń