niedziela, 20 marca 2016

Tarta z budyniem

Krucha tarta z delikatnym kremem kokosowo-waniliowym







Składniki:
  • 110 g mąki pełnoziarnistej
  • 60 g zimnego masła
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki brązowego cukru lub słodzika (do ciasta)
  • 400 g mleka kokosowego light (zamiennie może być krowie)
  • 2 opakowania budyniu (u mnie bez cukru)
  • 1 szklanka wody
  • 1/2 szklanki wiórków kokosowych
  • 3-4 łyżki cukru brązowego lub słodzik (do masy budyniowej)
Przygotowanie:
Mąkę przesiewamy do misy, dodajemy jajko, masło, cukier i proszek do pieczenia - składniki rozcieramy palcami, a następnie wyrabiamy ciasto. Odkładamy do lodówki na 10-15 minut. Po upływie tego czasu wykładamy ciasto na blaszkę do pieczenia tarty (ja użyłam silikonowej) i pieczemy ok. 20 minut w 180 stopniach. 

Mleko łączymy z 1 szklanką wody. Do osobnego naczynia odlewamy 3/4 szklanki płynu i dosypujemy budyń. Pozostałą część podgrzewamy, dodając wiórki i cukier i doprowadzamy do wrzenia - kiedy się zagotuje, dolewamy rozpuszczony budyń i intensywnie mieszamy.

Jeszcze ciepły budyń wylewamy na ostudzone ciasto. Dekorujemy - ja posypałam wiórkami i garścią płatków migdałowych ale smak przełamią świetnie owoce, np. granat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz