sobota, 30 stycznia 2016

Intensywnie czekoladowe ciasto fit

Najlepsze ciasto w wersji fit jakie do tej pory jadłam.
Jedno z lepszych ciast jakie robiłam w ogóle.
Jedno z lepszych jakie jadłam... a jadłam ich na prawdę sporo ;-)

Mam nadzieję, że moja (jakże skromna) zapowiedź zachęci Was do spróbowania. Zdrowe nie musi być jałowe i nudne !








Składniki:
  • 500 g sera ricotta (u mnie 9% tł.)
  • 2 duże banany
  • 200 g mąki owsianej (u mnie zblendowane płatki górskie)
  • 5 płaskich łyżek kakao o obniżonej zawartości tłuszczu
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 2 łyżki miodu
  • 4 jaja
  • opcjonalnie: 1 miarka odżywki białkowej (u mnie czekoladowo-orzechowa)
Przygotowanie:
1 banana obieramy i blendujemy z mąką owsianą. Powstałą masą wykładamy natłuszczoną tortownicę (średnica ok. 21 cm). Miksujemy na gładką masę ricottę, 1 banana, kakao, jaja, miód, odżywkę białkową i rozpuszczoną czekoladę. Powstałą masę wykładamy na spód ciasta i pieczemy ok. 1 godziny w 180 stopniach. Po wystudzeniu udekorowałam ciasto wiórkami kokosa i truskawkami.

2 komentarze: