poniedziałek, 4 stycznia 2016

Smalec z białej fasoli

...czyli dieta po męsku i nie tylko!
Kto nie lubi od czasu do czasu zjeść "pajdy" ze smalcem, cebulą i kiszonym ogórkiem ? Ja bardzo! Ale ze względu na kaloryczność i zawartość tłuszczu zdarzało mi się to bardzo rzadko więc jakiś czas temu wypróbowałam propozycji smalcu w wegańskiej wersji. 



Mój chłopak na początku podchodził do niego trochę jak "pies do jeża" (zwłaszcza kiedy usłyszał, że jest tam jabłko). W końcu udało mi się go zachęcić i teraz ledwo odrywa się od słoika! Także wspólnie gorąco Wam polecamy:

Wegański smalec z białej fasoli



Składniki:
  • 2 średnie cebule
  • 1 średniej wielkości jabłko
  • 1 puszka białej fasoli
  • olej kokosowy lub np. rzepakowy
  • 4 łyżki zimnej wody
  • 2 liście laurowe, 2 jałowce, goździk, rozmaryn, majeranek, sól i pieprz.


Przygotowanie:
Jabłko obieramy i kroimy w kostkę, podobnie z cebulą. Na patelni rozgrzewamy olej i na małym ogniu podduszamy cebulę z jabłkiem. Dodajemy przyprawy i czekamy aż składniki się lekko zeszklą, od czasu do czasu mieszając. W międzyczasie odsączamy fasolę i blendujemy ją na gładką masę dolewając wodę. Z patelni usuwamy liście laurowe, jałowiec i goździki, następnie dodajemy je do blendera i ponownie miksujemy przez kilka sekund, tak, aby można było wyczuć konsystencję cebuli i jabłka. Najlepiej smakuje dobrze schłodzony. U nas podawany na bułce grahamce z ogórkiem kiszonym, cebulą  kiełkami. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz