niedziela, 17 kwietnia 2016

Budyń owsiany (kakaowy)

Budyń królował na moim talerzu w czasach dzieciństwa. Później, zaczęłam interesować się zdrowym żywieniem i czytać etykiety - tu moja miłość do budyniu zginęła śmiercią tragiczną. Dziś ochota na niego naszła mnie z samego rana, postanowiłam więc zrobić zdrowy zamiennik - smakowo, dla mnie jeszcze lepszy!

Skład budyniu (dr. Oetker): cukier, skrobie modyfikowane, mleko odtłuszczone w proszku, syrop glukozowy, olej palmowy, 3,3% czekolady w proszku, 2,2% płatki czekoladowe (cukier, masa kakaowa, kakao o obniżonej zawartości tłuszczu, tłuszcz kakaowy, emulgatory (lecytyna sojowa, mono- i dicglicerydy kwasów tłuszczowych oraz mono- i dicglicerydy kwasów tłuszczowych estryfikowana kwasem octowym), aromaty, substancja zagęszczająca (karagen), białka mleka, barwniki (karmel amoniakalno-siarczynowy, kwas karminowy), stabilizator (fosforany potasu).

Nadal chcesz zrobić budyń z proszku? Smacznego.. ;-)
Jeżeli tak jak ja się zniechęciłeś, rzuć okiem na moją wersję i zabieraj się do pracy!











Jedna porcja budyniu owsianego z kakao (przepis bazowy) ma ok. 290 kcal. Moja wersja ma ok. 450 zdrowych kalorii!

Składniki (2 porcje):

  • 6 łyżek płatków owsianych
  • mleko 2% tł. (ok. 1,5 szklanki)
  • 1 banan
  • 1 łyżeczka odtłuszczonego kakao
Ulubione dodatki: u mnie winogrona czerwone, granat, orzech włoski, migdały, pół łyżeczki mielonego lnu.

Przygotowanie:
Do garnuszka wsypujemy płatki owsiane i zalewamy mlekiem. Gotujemy na wolnym ogniu, kiedy zacznie się gotować dodajemy wkrojonego banana oraz kakao. Wszystkie składniki dokładnie mieszany i gotujemy ok. 2-3 minut, a następnie blendujemy. Powstały budyń przekładamy do miseczki lub pucharków i dekorujemy ulubionymi dodatkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz