sobota, 12 marca 2016

Pizza light

Jestem ogromnym fanem pizzy... najlepiej z boczkiem ale ta wersja nie nadałaby się na blog o tematyce "fit". Szukam zdrowych zamienników - oczywiście, widziałam przepisy na spód do pizzy z cukinii czy kalafiora ale nie wiem czy zaspokoiłaby ona moje "fastfoodowe" potrzeby. 

Jedzenie mimo, że zdrowe - ma być dobre, ma sprawiać mi przyjemność. Mając przed sobą na stolę zamówioną pizzę oraz tą wersję, z wielką chęcią wybrałabym tą - i o to chodzi! Także chętnie podzielę się z Wami sprawdzonym przepisem ;-)









Składniki:

  • ok. 13 g świeżych drożdży
  •  łyżeczka cukru (biały/brązowy lub brzozowy)
  • 3 łyżki chudego mleka
  • 3 łyżeczki mąki pełnoziarnistej pszennej
  • ok. 2 szklanek pełnoziarnistej mąki pszennej
  • 3/4 łyżeczki soli
  • 3/4 szklanki wody
  • 1 łyżeczka oleju
  • Sos: 1/2 puszki pomidorów, świeże zioła (bazylia lub oregano), przyprawy (sól, pieprz, odrobina cukru, papryczka ostra)
  • Ulubione składniki, u mnie (ok. 5 pieczarek, 1/2 cebuli, kilka plastrów wędliny drobiowej, różyczka brokuła, 1 kulka mozzarelli light).
Przygotowanie:
Zaczynamy od przygotowania rozczynu. 3 łyżki mleka delikatnie podgrzewamy (tak aby było ciepłe, ale nie gorące), dodajemy pokruszone drożdże, cukier i 3 łyżeczki mąki - mieszamy aż do połączenia się wszystkich składników i odstawiamy w ciepłe miejsce na 15-20 minut (ja nie czekałam ze względu na głodną rodzinę - natomiast gdybym poczekała, pizza urosłaby jeszcze bardziej puszysta). Mąkę przesiewamy, dodajemy rozczyn i resztę składników, po czym ugniatamy przez kilka minut aby dokładnie wyrobić ciasto. Przygotowane ciasto przekładamy do miski, przykrywamy ściereczką i odkładamy w ciepłe miejsce (ja wkładam do piekarnika z zapaloną lampką) na ok 1 - 1,5 godziny (jak się domyślacie, sytuacja zmusiła mnie do wybrania krótszej opcji). Po upływie tego czasu pizzę wykładamy na blat, uderzamy pięścią i formujemy na blaszce delikatnie natłuszczonej olejem (u mnie kokosowy), oczywiście zostawiając grubsze boki (ok. 1 cm). Pizzę smarujemy przygotowanym wcześniej sosem (wszystkie składniki blendujemy i podgrzewamy w garnuszku na małym ogniu, tak aby woda z pomidorów odparowała, co chwilę mieszając aby sos się nie przypalił). Dodajemy pokrojone dodatki i pieczemy 15 minut w 230 stopniach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz