czwartek, 24 marca 2016

Sernik z czekoladą

Sernik tradycyjnie już gości na świątecznym stole w moim domu. Zawsze robiła go babcia, jednak w tym roku postanowiła zrezygnować z jego pieczenia (odchudza się!). Mimo, że miłośnikiem serników nie jestem postanowiłam utrzymać rodzinną tradycję i przygotować sernik.. jednak w nieco chudszej wersji. 













Składniki na ciasto:

  • 120 g mąki pełnoziarnistej
  • 60 g zimnego masła
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki brązowego cukru lub słodzika 
  • 2 płaskie łyżki kakao

Mąkę przesiewamy do misy, dodajemy jajko, masło, cukier, kakao i proszek do pieczenia - składniki rozcieramy palcami, a następnie wyrabiamy ciasto. Odkładamy do lodówki na 10-15 minut. Po upływie tego czasu wykładamy ciasto na blaszkę do pieczenia tarty (ja użyłam silikonowej) i pieczemy ok. 10-15 minut w 180 stopniach.

Składniki na masę:

  • 850 g twarogu sernikowego ( mnie z Piątnicy 4% tłuszczu)
  • 250 g odtłuszczonego jogurtu greckiego
  • 1 opakowanie budyniu waniliowego (u mnie bez cukru)
  • 3 żółtka jaj
  • ok 5 łyżek wiórków kokosowych
  • 50 g oleju (ja użyłam roztopionego kokosowego)
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego lub słodzika (np. ksylitol)
  • ok. 1/3 szklanki mleka
  • 1 tabliczka gorzkiej czekolady ( u mnie pół na pół 70 i 90% kakao)
Twaróg miksujemy z jogurtem i jajkiem. Dodajemy sproszkowany budyń, wiórki, cukier. Na końcu dodajemy olej. Masę wylewamy na podpieczone ciasto i pieczemy kolejne 45 minut w 180 stopniach. Na wystudzone ciasto wylewamy polewę czekoladową (w kąpieli wodnej rozpuściłam czekoladę dodając mleko, tak aby uzyskać półpłynną konsystencję).

Ciasto może udekorować  dowolny sposób - ja posypałam orzechami włoskimi.

2 komentarze:

  1. wygląda pysznie! zrobię już po świętach, bo mama ma już w planie swój sernik :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, koniecznie pochwal się efektem końcowym swojego wypieku :*

      Usuń